Inden nogen form for digital marketingstrategi implementeres, skal en organisation beslutte, om opgaven skal overdrages til et digitalt marketingbureau. Eller om der skal ansættes et internt marketingteam til projektet. Men ofte mangler interne marketingteams den nødvendige viden eller tid til at håndtere nogle af de mere kritiske aspekter, men et digitalt marketingbureau ikke kun hjælper med at reducere arbejdsbelastningen, men også øger kapaciteten.
Faktorer, der hjælper med at bestemme dit ideelle digitale marketingbureau.
Disse faktorer er ikke nok, medmindre du ved, hvordan du sorterer det bedste SEO -bureau fra resten. Med så mange bureauer på markedet kan det være en vanskelig opgave at beslutte, hvem der opfylder de ønskede kriterier.
Beslutning om, hvad der er vigtigt, ud fra et forretningsmæssigt synspunkt
Tag først et godt kig på, hvad du allerede har i virksomheden – er dine marketingmål tilpasset forretningsplanen for året? Mød dit team, og beslut dig for, hvordan du vil fortsætte. Hav en handlingsplan med dine foretrukne strategier, og se om dit interne team har kapacitet til at håndtere det hele. Hvis ikke, bør ansættelsen af et ekspertfirma være vejen frem.
Bureauets alder og baggrund er to vigtige parametre at bemærke
Alder og baggrund for medarbejderne, der arbejder på SEO -bureauet, er et vigtigt punkt, der skal overvejes. Se også på erfaringerne og baggrunden for de toneangivende medarbejdere, der arbejder for bureauet, og hvordan deres erfaring bedst kan bruges til at give din virksomhed det nødvendige løft.
Er bureauet god for dig
Hvis personlig kommunikation er det, du leder efter, er det tilrådeligt, at du ansætter en forretningspartner i dit område. Dette giver dig ikke kun geografisk nærhed, men du kan også besøge dem lejlighedsvis for at tjekke dem og komme med værdifulde forslag. Imidlertid har et bureau i nærheden af dig.
Klientudtalelser og portefølje
At overveje et bureaus klientel er lige så vigtigt. Selvfølgelig er det imponerende at have nogle store navne i din portefølje, men det betyder ikke, at du forsømmer nogle af de mindre kendte. Hvad der er vigtigere er den slags arbejde, som bureauet tidligere har udført og deres resultater indtil nu. Ikke at have kunder relateret til din virksomhed er måske ikke en stor ting, men hvis et sådant navn findes på listen over klienter, kan du være sikker på, at dit SEO -bureau har en rimelig forståelse af dine behov samt mulighederne for at hjælpe dig med samme.
Analyse af kommunikationskanaler
Måske er det vigtigste overvejelsespunkt en vurdering af, hvordan et digitalt bureau håndterer din marketingkampagne. Her er nogle analytiske punkter, der er værd at overveje:
- Websted:
Brugervenligheden af siderne bør optimeres til mobile enheder såsom tablets og smartphones.
- Sociale netværk:
Er bureauet i stand til at håndtere sine følgere? Gør de kvalitetsindlæg med billeder og videoer?
- Blog:
Har bureauet infografik, e-bøger, webinarer osv. I deres blogindlæg?
- SEO:
Kontroller rangeringen af nogle af blogindlæggene ved at søge efter relevante søgeord. Analyser brugen af søgeord og andre faktorer, der potentielt kan påvirke placeringen af søgemaskiner.
Konklusion:
Når alt er sagt og gjort, skal du også redegøre for, hvor meget du er villig til at investere i dit projekt. Det er imidlertid ikke tilrådeligt blot at hyre det billigste bureau rundt, medmindre du er okay med at, gå på kompromis med kvaliteten. Det er vigtigt at sammenligne omkostninger og fordele fra forskellige bureauer, før den endelige beslutning træffes.