Har du nogensinde spekuleret på, hvad nogle af de bedste e-handelswebsites har til fælles? For det første dækker disse websteder alt det grundlæggende godt. De har også et førsteklasses webshopdesign, der giver en fejlfri brugeroplevelse (UX), der giver flere konverteringer og mere salg!
UX-design af dit websted spiller en vital rolle i succes eller fiasko af alle former for e-handelsaktiviteter, og det er ikke begrænset til kun æstetik. Hvert enkelt aspekt af dit websted kan direkte eller indirekte påvirke dit spil. Så du skal oprette en problemfri brugeroplevelse til din onlinebutik for at forbedre trafikken, øge konverteringerne og opbygge tillid til dine kunder.
Stor e-handel UX = øget salg + glade kunder
5 måder at skabe en behagelig UX og holde sig foran konkurrencen med Webshop Design
- Optimer til mobil
Mobiloptimering har den største efterspørgsel i dag, da det giver forbrugerne mulighed for at multitaskere, mens de er på farten. Da mobile enheder er blevet så indlejret i den daglige livsstil, er det obligatorisk at sikre, at din webshop er obligatorisk. Desuden indekseres nye websteder nu ved hjælp af Googles første indeksering af mobil. Dette betyder, at Googles indekserings-, gennemsøgnings- og rangordningssystemer nu bruger mobilversionerne af din webside til at rangere dig til de mobilinitierede søgninger.
- Maksimer sideindlæsningshastighed
Vidste du, at dit websteds indlæsningshastighed er vigtig med hensyn til både søgemaskineoptimering og kundeoplevelse? Eksperter siger, at en onlinebutik, hvis side indlæses på færre end tre sekunder, har meget flere fordele end de websteder, der tager længere tid at indlæse.
På grund af deres travle hverdag forventer besøgende hurtige svar og vil derfor opgive en langsom side. At tilbyde en hurtigere og gnidningsfri shopping oplevelse er således vigtigt for at sikre, at du ikke ender med at miste kunder.
- Gør webstedet let at navigere
Forenklet navigation er et must for alle e-handelswebsites. Dette skyldes, at et rodet websted med dårlig navigation let kan forvirre og desorienterende besøgende. Du har brug for et fremragende webshopdesign, der guider potentielle kunder gennem din onlinebutik. Uanset hvilke produkter eller tjenester du tilbyder, skal du gøre det lettere for købere at undersøge de muligheder, dit brand tilbyder. Husk; du kan miste mange kunder gennem dårligt websitedesign.
- Implementer enkle, hurtigere og sikrere betalingsprocesser
Når en potentiel kunde finder et godt produkt og beslutter sig for at købe det, skal de kunne gøre det hurtigt. Du skal forbedre dit websteds brugeroplevelse ved at strømline processen så meget som muligt for at, kunne foretage betalinger hurtigere. Når alt kommer til alt, fører dette skridt til en stigning i konverteringer og salg.
Nogle af de vigtigste punkter, du skal huske på for at gøre processen lettere for kunderne, er:
- Angiv en række betalingsmetoder
- Færre formularfelter
- Send dem ikke til andre websteder for at foretage betalingen
- Tilføj et klar call to action
- Tilskynd kundeanmeldelser
Normalt undgår købere at købe produkter fra websteder, der ikke har kundeanmeldelser. Med dette aspekt i tankerne bruger mange websteder nu kundeanmeldelser til at øge deres salg. Uanset hvor godt din onlinebutik promoverer de produkter, du tilbyder, vil anmeldelser fra kunder, der har købt dine produkter, have stor indflydelse.
Her er to gode måder, du kan drage fordel af anmeldelserne på dit e-handelswebsted på:
- Integrer en skala fra 1-10 eller et femstjernet system under hvert produkt. Dette gør det nemt for dig at bedømme kvaliteten med så få klik som muligt.
- Opret en separat landingsside helt med de bedste brugeranmeldelser med blurbs skrevet af registrerede kunder, der kan tegne visninger.
Efterskrift:
Succesrige brands fokuserer på en kunde-første design tilgang. Disse virksomheder forudser, hvad deres kunder har brug for, giver relevante resultater, skaber fremragende måder til at maksimere brugeroplevelsen og udnytter sådanne oplevelser for at generere bedre. Implementering af fremragende webshop-design er derfor vigtigt for at øge niveauet af engagement!